Saturday, November 27, 2010

Nieuw tijdschrift USA Sports



Sinds afgelopen donderdag is Nederland een nieuw sportblad rijker. Een blad over de grote Amerikaanse sporten, honkbal, basketball, ijshockey en American Football. En dan heb je natuurlijk al gelijk mijn interesse. Vooral ook omdat ik sinds het ter ziele gaan van American Sports zo’n blad miste, maar USA sports wil dat gat nu gaan vullen. Weliswaar is er sindsdien veel veranderd, de opkomst van het internet bijvoorbeeld, wat de nieuwswaarde voor zo’n blad minder relevant maakt, maar er blijft me dunk genoeg over om over te schrijven. En dat hebben hoofdredacteur Perry Hendriks en zijn medewerkers gedaan. En ook al moet je nooit oordelen over 1 nummer alleen, ieder initiatief op dit gebied juich ik in principe toe, en als het blad minstens het niveau van de oude “voorganger” American Sports gaat halen, ben ik al tevreden. Ëën medewerker van destijds staat nu ook weer in het colofon, namelijk Ronald van Dam, wat mij betreft 1 van de beste honkbaljournalisten van Nederland, en ook bekend van o.a. NOS Langs de Lijn, Supersport, Canal+ en Sport1. Overigens hoop ik dat de redactie zich zal beperken tot de 4 eerdergenoemde sporten, want het artikel over de Breeders Cup, daar zit ik niet echt op te wachten. Editie nummer 2 verschijnt over 2 maanden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

counter
mlobbezoo@hotmail.com
mijn Hyves pagina
Free counter and web stats
medium4you

powered by FreeFind

KX Radio

follow marklobbezoo at http://twitter.com